Oferta dla dzieci

  • Diagnoza procesów integracji sensorycznej.
  • Elektrostymulacja języka i podniebienia.
  • Terapia integracji sensorycznej.
  • Diagnoza i terapia dziecka z autyzmem.
  • Trening słuchowy FORBRAIN.
  • Terapia dziecka z dyspraksją (zaburzone planowanie ruchowe u tych dzieci często powoduje opóźniony rozwój mowy). Terapia neurologopedyczna prowadzona jest równocześnie z terapią integracji sensorycznej.
  • Diagnoza i terapia dziecka z zespołem Aspergera.
  • Diagnoza i terapia dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji motorycznej lub sensorycznej.
  • Diagnoza i terapia dziecka z alalią.
  • Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
  • Diagnoza i terapia dziecka z rozszczepem wargi i/lub podniebienia.
  • Diagnoza i terapia dziecka z niepłynnością mówienia.
  • Diagnoza i terapia dziecka z zespołem Downa i innymi zaburzeniami genetycznymi.
  • Diagnoza i terapia dziecka z porażeniem mózgowym.
  • Diagnoza i terapia dziecka z wadą wymowy.
  • Diagnoza i terapia dziecka z niedosłuchem (do 35 decybeli).
  • Diagnoza i terapia dziecka z upośledzeniem lekkim, umiarkowanym i głębokim.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i stymulowanie rozwoju mowy u noworodków i niemowląt z obciążonym wywiadem okołoporodowym (wczesna interwencja).
  • Reedukacja połykania.
  • Korygowanie wady wymowy towarzyszących wadom zgryzu (dysglozja).
  • Masaż logopedyczny u niemowląt.
  • Prowadzę terapię indywidualną. W przypadku każdego dziecka metody i formy pracy są dobierane przeze mnie po wnikliwej diagnozie (wywiad, analiza dokumentacji, obserwacja dziecka w trakcie zaaranżowanej zabawy, badanie logopedyczne).
  • Dla każdego dziecka opracowuję indywidualny program terapii, w którym określam  konkretne cele do osiągnięcia przez dziecko w określonym przedziale czasowym. Program ten nie jest skostniałym tworem, wręcz przeciwnie, na bieżąco go modyfikuję w zależności od postępów, bądź ich braku  w prowadzonej terapii.
  • Bardzo ważna dla mnie jest współpraca z rodzicami dziecka, tylko wspólny front oddziaływań na dziecko przynosi rezultaty. Podejmuję się terapii wtedy gdy opiekunowie stosują się do moich zaleceń, czyli wykonują określone ćwiczenia zlecone przeze mnie.
  • Czasami wymagam dodatkowej diagnozy neurologicznej, psychiatrycznej, laryngologicznej, ortodontycznej, foniatrycznej bądź psychologiczno-pedagogicznej, ponieważ trudności z mową występujące u dziecka mogą być symptomem innego zaburzenia.
  • Korygowanie wad wymowy prowadzę wykorzystując popularne techniki logopedyczne z zachowaniem zasady stopniowania trudności i innych zasad obowiązujących w terapii logopedycznej.
  • W przypadku poważniejszych zaburzeń, występujących u dziecka, często wspieram się technikami behawioralnymi w osiąganiu określonych celów.

Opis

Bardzo często prowadzę terapie zgodnie z założeniami Metody Dyna-Lingua M.S , czyli: sytuację terapeutyczną aranżuję tak, aby wyzwolić u dziecka spontaniczną aktywność słowną. Najczęściej po prostu bawię się z dzieckiem wykorzystując jego zainteresowania i podążam za nim. Wykorzystuję w tej zabawie odpowiednio dobrane, atrakcyjne zabawki i pomoce logopedyczne. Zgodnie z w/w metodą wprowadzam określone techniki ruchowe (rytmogesty i kreacje ruchowe), które wspierają rozumienie i nadawanie mowy (nie jest to język migowy). Na dalszych etapach terapii wprowadzam zabawy tematyczne i parateatralne, a także tzw. matryce dialogowe.

Mając spore doświadczenie w pracy z małym dzieckiem, w tym również z dzieckiem niepełnosprawnym staram się zawsze być wyczulona na to co dziecko chce mi przekazać, jestem wyczulona na każde obniżenie nastroju i złą kondycję psychofizyczną w danej chwili, dlatego modyfikuję ćwiczenia w trakcie danego spotkania terapeutycznego i dobieram je adekwatnie do możliwości dziecka.

Praktyki zawodowe na oddziałach niemowlęcych i noworodkowych oraz bloki z pediatrii i neonatologii na studiach pielęgniarskich w dużym stopniu poszerzyły moją wiedzę na temat specyfiki rozwoju noworodków i niemowląt, co pozwala mi odpowiednio dobrać formy pracy do tej specyficznej grupy wiekowej małych pacjentów. Bogate doświadczenie praktyczne zdobyłam również w trakcie wychowywania własne trójki dzieci.

Prowadząc terapię przestrzegam zasady obowiązującej mnie tajemnicy zawodowej.

<< Wróć